EL DESPERTAR SAI
EL DESPERTAR SAI: Discurso Divino Resumen - 8 enero 2017 Discurso Divino Resumen - 8 enero 2017 - EL DESPERTAR SAI

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viernes, 13 de enero de 2017

Discurso Divino Resumen - 8 enero 2017

Discurso Divino Resumen - 8 enero 2017

¿Cómo podemos experimentar a Dios?

Lo que creemos que existe, no existe y lo que creemos que no existe, existe de verdad. Todo el mundo que existe no es más que reflejo, reacción y resonancia. Si entras en una habitación llena de oscuridad, no puede ver las cosas y por lo tanto no va a saber que existen incluso si lo hacen. El hecho de que no los ve debido a la oscuridad, no significa que no existan. El momento en que una luz está encendida, la luz incide sobre el objeto y se refleja. Es debido a la reflexión que se ve que lo da a conocer que existe el objeto. Por lo tanto, lo que realmente vemos no es el objeto sino el reflejo de la luz del objeto. Del mismo modo, lo que experimentamos en este mundo es una reacción a algún tipo de acción.

El mundo entero no es más que una sombra de la Verdad, que es Dios. Es sólo cuando se enciende su visión hacia el objeto, se puede realmente sabe dónde está. El mundo que cambia es la sombra cambiante del Dios permanente. Es igual que su propia sombra, que cambia durante el transcurso del día. Del mismo modo, este mundo no deja de cambiar. Pero una cosa que no cambia es la presencia de Dios. Al igual que la mantequilla se oculta dentro de la leche y sólo sale después de batir, Dios existe en la totalidad de este universo, pero sólo con un proceso podemos experimentarlo. ¿Cuál es el proceso? La pureza de corazón es el proceso. Si nos purificamos, seremos capaces de experimentar a Dios en todo. Así como una persona afectada por la fiebre no consigue el sabor apropiado - incluso los sabores dulces amargas para él - una persona llena de impurezas no puede experimentar la existencia de Dios. El que no tiene la pureza de corazón no puede comprender  tatva Atma  o el principio Divino. El principio divino más alto sólo puede ser entendido por el que tiene un corazón puro. Ahora, ¿qué es esto  Chittashuddhi  o la pureza de corazón? El amor desinteresado es la pureza. El amor egoísta es impureza. 'I' y 'mine'- es impureza. Pero cuando pensamos en "nosotros" y "nuestro", se hace más puro.

Por lo tanto, lo que estamos haciendo en nuestras instituciones educativas? Estamos tratando de purificar su corazón para ayudar a desarrollar el amor desinteresado, que te hará experimentar la Divinidad en todas partes, en todo momento y en todo lugar. Pero, ¿cómo puede alguien convertirse en desinteresados y puros para que pueda experimentar a Dios? Cuando se tiene fe en Dios, puede desarrollar desinterés. "Dios existe. Él cuidará de mí, Él cuidará de mí, ningún daño vendrá a mí. No tengo nada que temer porque Él existe para protegerme. "Cuando se tiene esta fe inquebrantable en Dios y en su amor, que se convertirá desinteresado. Por lo tanto, se dice, donde hay fe, hay amor; donde hay amor, hay paz; donde hay paz, hay verdad; donde no es verdad, está Dios y donde está Dios, hay bienaventuranza. Sólo cuando se desarrolla esta fe firme en la existencia y la protección y el amor de Dios, ¿puede realmente entender y experimentar la dicha de Dios en todas partes. El corazón de nuestra educación es inculcar la devoción de los estudiantes. De todas las cualidades que la educación debe conferir sobre ti, la más alta calidad es la devoción a Dios. Y devoción tiene dos aspectos que, como las dos partes de una semilla. Por un lado es la fe inquebrantable en Dios y en el otro lado está sirviendo a Dios en todo.

¿Qué es esto Deportes y Cultura de mes? ¿Qué estamos capacitando a los estudiantes que hacer? Todos ellos están haciendo esto no obtener reconocimientos, premios o elogios de los demás. Lo están haciendo para complacer a Swami, para agradar a Dios. Si por favor Dios, la alabanza, premios, fama, todo va a seguir, ya que son sólo sombras de Dios.


Traducido en internet


Divine Discourse Summary – January 8, 2017

How can we experience God?

What we think exists, does not exist and what we think does not exist, truly exists. All the world that exists is merely reflection, reaction and resound. If you enter a room full of darkness, you cannot see things and will therefore not know that they exist even if they do. Just because you do not see them due to darkness, does not mean they do not exist. The moment a lamp is lit, the light falls on the object and gets reflected. It is because of the reflection you see that you makes it known that the object exists. Therefore, what we truly see is not the object but the reflection of the light from the object. Similarly, whatever we experience in this world is a reaction to some action.

The whole world is nothing but a shadow of the Truth, which is God. It is only when you turn your vision towards the object, can you truly know where it is. The changing world is the changing shadow of the permanent God. It is just like your own shadow, which changes during the course of the day. Likewise, this world keeps changing. But one thing that does not change is the presence of God. Just as butter is hidden within the milk and comes out only after churning, God exists in the whole of this universe but only with a process can we experience Him. What is this process? Purity of heart is the process. If we purify ourselves, we will be able to experience God in everything. Just as a person afflicted with fever does not get the appropriate taste – even sweet tastes bitter for him – a person filled with impurity cannot experience the existence of God. The one who does not have purity of heart cannot understand Atma tatva or the Divine principle. The highest Divine principle can only be understood by the one who has a pure heart. Now what is this Chittashuddhi or purity of heart? Selfless love is purity. Selfish love is impurity. 'I' and 'mine'- is impurity. But when we think 'we' and 'ours', it becomes purer.

So, what are we doing in our educational institutions? We are trying to purify your heart to help you develop selfless love, which will make you experience Divinity everywhere at all times and in all places. But how can somebody become selfless and pure so that he can experience God? When you have faith in God, you can develop selflessness. "God exists. He will look after me, He will take care of me, no harm will come to me. I have nothing to fear because He exists to protect me." When you have this unflinching faith in God and in His love, you will become selfless. Therefore, it is said, where there is faith, there is love; where there is love, there is peace; where there is peace, there is truth; where there is truth, there is God and where there is God, there is bliss. Only when you develop this staunch faith in the existence and protection and love of God, can you really understand and experience the bliss of God everywhere. The heart of our education is to inculcate devotion in the students. Of all the qualities that education must confer upon you, the highest quality is devotion to God. And devotion has two aspects to it like the two parts of a seed. One side is the unflinching faith in God and the other side is serving God in all.

What is this Sports and Cultural Meet? What are we training the students to do? They are all doing this not to get accolades, prizes or praises from others. They are doing it to please Swami, to please God. If you please God, praise, prizes, fame, everything will follow because they are just shadows of God.



Fuente: http://saivrinda.org/discourse-summaries/divine-discourse-summary-january-8-2017/



saivrinda.org
Divine Discourse Summary - January 8, 2017 How can we experience God? What we think exists, does not exist and what we think does not exist, truly exists. All the world that exists is merely reflection, reaction and resound. If you enter a room full of darkness, you cannot see things and will therefore not know that they exist even if they do. Just because you do not see them due to darkness, does not mean they do not exist. The moment a lamp is lit, the light falls on the object and gets reflected. It is because of the reflection you see that you makes it known that the object exists. Therefore, what we truly see is not the object but the reflection of the light from the object. Similarly, whatever we experience in this world is a reaction to some action. The whole world is nothing but a shadow of the Truth, which is God. It is only when you turn your vision towards the object, can you truly know where it is. The changing world is the changing shadow of the permanent God. It is just










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